Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli ile birlikte eğitim anlayışında bir bir dönüşüm yaşanmakta ve bu süreçte okul yöneticilerine büyük bir sorumluluklar düşmektedir. Artık dünyaya ayak uyduran değil dünyaya yön veren bireyler yetiştirme zorunluluğuyla karşı karşıya bulunmaktayız. Bu yolculukta, okul yöneticilerinin liderliği, eğitim örgütlerinin Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’ne dâhil olabilmesi için hayati bir öneme sahiptir.
İnsanı merkezine alarak bütüncül bir yaklaşımla hareket eden Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli, her bir öğrenciyi zihinsel, sosyal, duygusal, fiziksel ve ahlaki bir bütün olarak geliştirmeyi amaçlamaktadır. Öğrencilerimizi akademik olarak başarılı bireyler yetiştirmenin yanı sıra erdemli, ahlaklı ve topluma faydalı bireyler olarak yetiştirmek bu modelin temel felsefesini oluşturmaktadır. Okul Yöneticileri, bu süreçte sadece yöneticiler değil aynı zamanda eğitimde değişimin öncüleridir.Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli kapsamında okul yöneticilerinin görev ve sorumlulukları belirlenirken temel felsefe olan bütüncül eğitim yaklaşımı ile yetkin ve erdemli insan yetiştirme ilkeleri dikkate alınmıştır. Bu kılavuzda, eğitimde yeni bir çağ başlatacak olan modelin eğitim süreçlerine daha etkin bir şekilde dâhil edilebilmesi için okul yöneticilerinin üstleneceği görev ve sorumluluklara yer verilmiştir.
MAARİF MODELİ KILAVUZU İÇİN TIKLAYINIZ.
İZLEME VE DEĞERLENDİRME FORMU EK-1 İÇİN TIKLAYINIZ.