NUFAL mezununun sahip olması gereken özellikler nelerdir?
KİŞİSEL ÖZELLİKLER
NUFAL mezunu;
- Özgüveni gelişmiş, öngörüleri kuvvetli, kendi kararlarını alabilen ve özdenetimi olan bir bireydir.
- Kendisine ve çevresine sevgi ve saygı duyar.
- Emeğe ve farklılıklara saygılıdır.
- Demokratik düşünce yapısına sahiptir.
- Dürüsttür ve adalet duygusu gelişmiştir.
- İyimserliğini koruyan, alçakgönüllü, duygudaşlık (empati) kurabilendir.
- Yardımsever, iyi niyetlidir.
- Kendisi ve çevresiyle barışık, iletişim becerileri kuvvetli, güçlü ilişkiler kurabilendir.
- Sahip oldukları ile mutlu ve huzurlu olmasını bilen bir bireydir.
- Sorumluluk duygusu gelişmiştir.
- Kendini iyi tanır, potansiyelini doğru kullanır.
- Sorumluluk alabilir, aldığı sorumlulukları mutlaka tamamlar.
- İdealleri olan bir bireydir.
- Değişikliklere ve yeniliklere açıktır ve uyum sağlama becerisi gelişmiştir.
- Hoşgörülüdür.
- Mizah duygusu gelişmiştir.
- Hayal gücü zengin, yaratıcıdır.
- Daima çözüm odaklıdır.
- Girişimci ve üretkendir.
- Hata yapmaktan korkmayan, onlardan ders alabilen ve onları tekrarlamamayı hedef edinen bir bireydir.
- Takım ruhuna sahiptir.
- Geribildirime açıktır.
- Ulusal ve evrensel değerlere sahip çıkar.
AKADEMİK AÇIDAN
- Merak duygusu gelişmiştir, öğrenmeyi bilir ve sever.
- Araştırma ve sorgulama becerisi gelişmiştir.
- Bilimsel düşünme becerisi kazanmıştır.
- Bilimsel düşünmeyi benimsemiştir.
- Bilgiyi taşıma ve dönüştürebilme becerisine sahiptir.
- Bildiklerinden hareketle yeni bilgiler üretebilir.
- Okuma, yazma ve konuşma becerileri üst düzeydedir.
- Türkçe bilinci gelişmiştir, Türkçeyi yazılı ve sözlü ifadelerde üst düzeyde kullanabilir.
- 1. yabancı dili anadiline yakın, 2. yabancı dili de kendini ifade edebilecek ve karşısındakini anlayabilecek düzeyde yazılı ve sözlü olarak kullanabilir.
- Tüm bu hedeflere ulaşabilmek için kullanılan/kullanılacak araçları doğru zamanda, yerde, sürede kullanabilme kararını verebilme ve kullanmayı öğrenebilme becerisini kazanmıştır.
NUFAL mezununda bulunması hedeflenen akademik özelliklerin oluşturulması için yapılmakta olan çalışmalar :
- Okulun akademik yapısı ve kültürüne uygun yapıda öğrenci ve veli tercihi için çalışmalar
- Yaşayarak öğrenme prensibine tüm zümrelerce sahip çıkılır.
- Öğrencilerin bireysel özellikleri saptanır, bu özelliklere göre sınıf içi ve dışı çalışmaların planlanması ve takibi yapılır.
- Öğrencilerin akademik gelişimleri ile ilgili hedeflerini belirlemelerinde iş birliği içinde rehberlik yapılır.
- Öğrenciye nasıl çalışması gerektiğinin yolları gösterilir.
- Ders içi etkinlikler farklı öğrenme özelliklerine (sitillerine) göre planlanır.
- Öğrencilerle sınıf içinde davranış kültürü oluşturulması sağlanır.
- Tüm dersler eleştirel düşünce becerisini kazandırabilecek yöntem ve teknikler kullanılarak yapılır.
- Araştırma teknikleri, derslerin özelliklerine göre ders içinde öğrencilerin ilgi ve istidatları dikkate alınarak öğretilir.
- Grafik okuma, paragraf okuma gibi temel becerileri kazandırmak üzere her branştan alınan örnekler Türkçe dersinde sentezlenerek kullanılır.
- Akademik bilgiler program el verdiğince dünya ya da ülke gündemiyle örneklendirmeler yapılarak pekiştirilir.
- Farkındalığı arttırmak için ünite başlarında öğrenilecek üniteyle ilgili ödevler verilir.
- Türkçe’nin düzgün kullanımına bütün derslerde önem verilir.
- Entegre edilmesi uygun ders ve konularda drama teknikleri kullanılarak öğretim yapılır.
- Farklı alanlarda ders dışı öğrenci çalıştayları, konferansları düzenlenerek öğrencilerin not kaygısı olmaksızın araştırma yapmalarına ve derinlemesine öğrenme gerçekleştirmelerine fırsat tanınır.
- Dil derslerinde yazma becerilerini geliştirecek nitelikte çalışmalara ağırlık verilir.
- Kitap okuma ve inceleme çalışmaları yapılır.
- Proje tabanlı grup çalışmaları yapılır.
- Öğrencilerin, okul dışında yaşıtlarıyla birlikte olabilecekleri akademik etkinliklere katılımları sağlanır.
- Öğrencinin ilgi, yetenek ve becerilerini saptamak için öğretmen görüşleri alınır ve yazılı bir değerlendirme ile veli-öğrenci ile paylaşılır.
- Sınavlarda, öğrenilen bilginin farklı alanlara transferini ölçen ve bilgiyi kullanarak yorumlar yapılabilecek nitelikte sorular sorulur.
- Okulun akademik programları ve hedefleri konusunda veliler bilgilendirilir.
- Müzik, görsel sanatlar ve beden eğitimi derslerinde öğrencilerin değerlendirilmelerinin gösterdikleri performans ile paralel olmasına özen gösterilir.
- İmkanlar dahilinde Yurt içi öğrenci konferanslarına çalışma grupları gönderilir.
- Eksikleri saptanan öğrenciler için ders dışı ve içinde tamamlama çalışmaları yapılır.
- Akran desteği ile eksik giderme çalışmaları planlanır.
- Zümreler arasında iyi örnek paylaşımları yapılır.
- Üniversite sınavı hazırlık çalışmaları yapılır.
- Kariyer danışmanlığı çerçevesinde 9.sınıftan itibaren meslek tanımaya yönelik staj-gözlem-gezi gibi etkinlikler düzenlenir.
- İhtiyaç analizi yapılarak düzenlenen yöntem ve teknik geliştirici öğretmen eğitimlerinin sürece dayalı olarak sürdürülmesi hedeflenir
- Akademik performans açısından tüm öğrenciler için bulundukları seviyeye göre destek çalışmalar yapılır.
- Öğrenci ölçme ve değerlendirmesinde derslerin özelliklerine göre alternatif değerlendirme yöntemleri kullanılır.
- Akademik çalışmaların niteliğini arttırmak için öğretmenlerin ders saatlerinin optimum (en uygun) düzeyde tutulması hedeflenir.
- İkinci Yabancı Diller ders saatlerini arttırmak hedeflenir.
- Öğrencilerin, okuduğunu anlama, etkili öğrenme yöntemleri ile ilgili dersler almaları hedeflenmektedir.
SOSYAL AÇIDAN
- Atatürk ilkelerini bilir ve yaşama geçirir.
- Cumhuriyet ve milli –manevi değerlere inanır, bu değerlere sahip çıkarak devamlılığını sağlar.
- NUFAL ruhuna sahiptir, aidiyet duygusu gelişmiştir ve NUFAL mezunu/ öğrencisi olmaktan gurur duyar.
- Vizyon sahibidir.
- Çevreye duyarlıdır.
- Ulusal ve evrensel sorunlara karşı farkındalık geliştirmiştir.
- Sanata ve sanatçıya karşı duyarlı ve saygılıdır.
- Bir enstrüman çalabilir.
- Görsel sanatlar alanında temel bilgi ve beceriye sahiptir.
- Spor yapmayı alışkanlık haline getirmiştir.
- Toplum yararına dönüştürdüğü bir hobisi vardır.
- Toplumsal sorunlara duyarlıdır.
- Sivil Toplum örgütlerinde aktif yer alarak çevresine katkıda bulunur,
- İnsanlık yararına, sivil toplum örgütlerinde görev alır.
- Problem çözme becerileri gelişmiştir.
NUFAL mezununda bulunması hedeflenen sosyal ve kişisel özellikleri kazandırmak için yapılmakta olan / yapılacak çalışmalar :
- Öğrencilerin sosyal, kültürel, sanatsal etkinliklere katılımı sağlanır.
- Öğrencilere yaptıkları işi sahiplenme öğrenme ve tamamlama gibi beceriler geliştirmek için değerler eğitimi verilir.
- Sorumluluk duygularını geliştirecek görevler verilir.
- İçine kapanık değil dışa dönük olma politikası, okulca içselleştirilerek uygulanır.
- Gerçek yaşamla ilgili bilgi ve becerilerini zenginleştirmeye yönelik çalışmalar yapılır.
- Öğrenci Meclisi ve öğrencilerin üyesi olduğu kurul ve komisyonlar okulun karar mekanizmasında yer alır.
- Rehberlik servisi öğrencinin bireysel gelişimi ile ilgili olarak öğretmenlere geri bildirim yapar.
- Rehberlik servisi kişilik geliştiren uygulamalı rehberlik çalışmaları yapar,
- Öğrencilere topluluk önünde konuşma olanakları sunulur.
- Öğrenciler her yıl 15 saat toplum hizmeti yaparlar.
- Toplumsal sorumluluk projelerine katılırlar.
- Eğitim amaçlı okul dışı etkinliklerde de öğrenci ve öğretmenlerin iletişim ve paylaşım içinde olması sağlanır.
- Öğrencilere, gelişimlerine katkı sağlayacak okul ile ilgili sorumluluklar verilir.
- Panoların öğrenciler tarafından hazırlanması sağlanır.
- Sınıf başkanları sınıfları ile ilgili aktif çalışmalar yaparlar.
- Çekingen öğrencilere ulaşılır ve okul içi-dışı etkinliklerde görev almaları sağlanır.
- Öğrencilerin yaşıtlarıyla bir araya gelerek ülke ve dünya sorunlarına ortak çözümler üreteceği. etkinlikler düzenlenir, bu etkinliklerde farklı öğrenciler, farklı faaliyetlerde görev alır.
- Öğrencilerin yaşadıkları şehri daha iyi tanımaları için 9-12. sınıf arasında her yıl Mardin’in farklı bir bölgesini tarihi özellikleri ile tanıyabilecekleri “Gezi Günü” düzenlenir. Öğrenciler gezi sonrasında gördükleri bölgeyi tanıtan sunumlar yaparlar.
- Tiyatro etkinlikleriyle konuşma becerisi, kendini ifade edebilme ve özgüven geliştirme çalışmaları yapılır,
- Akran Dayanışması Projesiyle yaşı büyük öğrencilerin küçük öğrencilere sosyal beceriler konusunda destek olması hedeflenmektedir,
- Görgü kuralları dersi verilmesi hedeflenmektedir.
- Öğrencilerin iletişim ve empati becerilerini geliştirecek çalıştaylar düzenlenir.
- Öğrencilere, katıldıkları etkinliklerde yaşadıkları deneyimleri rehberlik ders saatinde arkadaşlarıyla paylaşma olanağı sağlanır.