2.YABANCI DİL / ALMANCA
Okulumuzda birinci yabancı dil olarak İngilizce eğitimi gören öğrencilerimiz ikinci yabancı olarak Almanca eğitim görmekte ve dört yıllık eğitimleri süresince Almanca dil kullanım seviyesini tamamlamış ve ikinci yabancı dili kendini ifade edecek düzeyde öğrenmiş olarak mezun olurlar.
ÖĞRENCİLERİMİZ ÖĞRENİMLERİ SÜRESİNCE ALMANCA DERSLERİNDE ŞU KAZANIMLARI ELDE EDERLER
GENEL KAZANIMLAR
Liseden mezun olan her öğrencimiz:
DERS İŞLEME VE UYGULAMA
Programımız kapsamında tüm öğrenme etkinliklerinin gerçek yaşamla ilişkilendirilmesi göz önünde bulundurulur ve dilin kültürüyle birlikte öğrenilmesi esastır. Bu nedenle her düzeyden öğrenciler ulusal ve uluslararası çeşitli etkinliklere, projelere ve kültürler arası değişim programlarına katılmaya teşvik edilirler.
Lisede dil becerilerinin geliştirilmesine dayalı programımız kapsamında, kelime bilgisi, dilbilgisi, dinleme, konuşma, okuma ve yazma becerileri birbirinden bağımsız olarak değil, birbiriyle ilişkilendirilerek öğrenci merkezli, interaktif ortamlarda verilir. Ancak okuma ve yazma çalışmaları lisede daha çok yer alır. Öğrenilen dilin kültürüne ait eserler programa dahil edilerek, öğrencilerin o dilin edebiyat, düşünür, yazar ve ozanlarından en önemlilerini tanımaları sağlanır.
Derslerimizde ve ders dışında sıklıkla kullandığımız teknoloji destekli uygulamalarla dil öğrenme süreci sadece ders saatleriyle sınırlı kalmamakta, öğrencilerimiz teknoloji desteğiyle arzu ettikleri ya da ihtiyaç duydukları her zaman bu çalışmalara erişim olanağını bulabilmektedirler.
Liseye yeni kayıt olan ya da her hangi bir nedenle programın gerisinde kalan öğrencilere telafi çalışmaları uygulanır. Ayrıca dile özel yetenek ve ilgisi nedeniyle sınıf seviyesinin üzerinde olan öğrenciler de kişiselleştirilmiş ek materyaller ve çalışmalarla desteklenir.
· OKULUMUZ ALMANCA DERSLERİNDE UYGULANAN ÖLÇME DEĞERLENDİRME METODLARI
MEB Ortaöğretim kurumları yönetmeliğindeki ölçme değerlendirme kriterleri esas olmak kaydıyla;
Öğrenciler istemeleri halinde proje çalışması alabilirler. Proje çalışması derecelendirilmiş ölçekle değerlendirilir, değerlendirme kriterleri proje konularının ilanı sırasında öğrencilere duyurulur.
MEB Ortaöğretim kurumları yönetmeliğindeki ölçme değerlendirme kriterleri yanında başkaca belirlenecek ölçme değerlendirme kriterleri, zümre öğretmenler kurulundan alınan kararların okul yönetimince onaylanmasından sonra uygulanır.