ÖĞRENCİLERİMİZ ÖĞRENİMLERİ SÜRESİNCE İNGİLİZCE DERSLERİNDE ŞU KAZANIMLARI ELDE EDERLER
İngilizce eğitimi gören her öğrencimiz:
- Lise sonrası sosyal ortamlarda kendisini yazılı ve sözlü olarak doğal, doğru ve akıcı bir biçimde ifade eder;
- Okurken, yazarken ve konuşurken, dilin dinleyici kitlesi, amaç ve duruma göre çeşitli mantıksal ve yapısal süreçlerle farklılık gösterdiğini bilir ve dili bu doğrultuda kullanır;
- Dil öğrenimi için gerekli çalışma ve öğrenme becerilerini bilir ve uygular;
- Okuduğu metinleri neden-sonuç, problem çözümü ve kıyaslama gibi ilişkileri görerek analiz eder; satır aralarını okuyarak çıkarımda bulunur, bunlarla ilgili yazılı ya da sözlü yorumlarını düşüncelerini düzenli bir şekilde detaylandırarak yapar;
- Yeniden oluşturduğu ya da kendi yarattığı bilgiyi/içeriği uygun ve etkili bir biçimde sunar;
- Akademik dürüstlükle ilgili kuralları bilir ve uygular;
- Dil becerilerini geliştirirken ve sunarken teknolojiden yararlanır.
İNGİLİZCE DERSLERİ KAPSAMINDA OKULUMUZDA ŞU ÇALIŞMALAR YAPILIR
· OKULUMUZ İNGİLİZCE DERSLERİNDE UYGULANAN ÖLÇME DEĞERLENDİRME METODLARI
MEB Ortaöğretim kurumları yönetmeliğindeki ölçme değerlendirme kriterleri esas olmak kaydıyla;
- Yıl boyunca öğrencilerimiz aşağıdaki kriterlere göre değerlendirilirler:
- Öğrencinin İngilizcede gösterdiği gelişim
- Ders içi sözel performansı
- Sınavlar, performans çalışmaları ve sunumlar
- Derse ve öğrenmeye karşı tutum, ilgi ve çaba
- Tüm performans çalışmaları ve sunumlar ile ilgili değerlendirme kriterleri, beklentiler ve teslim tarihleri öğrencilere önceden yazılı olarak bildirilir.
- Notla geri bildirim dışında öğrenme sürecinin her aşamasında öğrenciye sözlü ve yazılı geri bildirimde bulunularak, öğrenme sürecinin hangi aşamasında olduğu ve bir sonraki aşama için ne gibi hedefler koyması hususunda farkındalık yaratılmaya çalışılır.
- Yazma çalışmaları, performans çalışmaları ve sunumlarda öğrencinin kendisini ve akranlarını değerlendirerek geri bildirimde bulunması sağlanır. Böylece, öğrencilerimiz öğrenme sürecine dâhil edilerek, kendi öğrenmelerinin sorumluluğunu üstlenmeleri ve not için değil, öğrenmek için çalışmaları hedeflenir.
Öğrenciler istemeleri halinde proje çalışması alabilirler. Proje çalışması derecelendirilmiş ölçekle değerlendirilir, değerlendirme kriterleri proje konularının ilanı sırasında öğrencilere duyurulur.
MEB Ortaöğretim kurumları yönetmeliğindeki ölçme değerlendirme kriterleri yanında başkaca belirlenecek ölçme değerlendirme kriterleri, zümre öğretmenler kurulundan alınan kararların okul yönetimince onaylanmasından sonra uygulanır.