T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
MARDİN / NUSAYBİN - Fırat Anadolu Lisesi

İngilizce Dersi

ÖĞRENCİLERİMİZ ÖĞRENİMLERİ SÜRESİNCE İNGİLİZCE DERSLERİNDE ŞU  KAZANIMLARI ELDE EDERLER

İngilizce eğitimi gören her öğrencimiz:

  • Lise sonrası sosyal ortamlarda kendisini yazılı ve sözlü olarak doğal, doğru ve akıcı bir biçimde ifade eder;
  • Okurken, yazarken ve konuşurken, dilin dinleyici kitlesi, amaç ve duruma göre çeşitli mantıksal ve yapısal süreçlerle farklılık gösterdiğini bilir ve dili bu doğrultuda kullanır;
  • Dil öğrenimi için gerekli çalışma ve öğrenme becerilerini bilir ve uygular;
  • Okuduğu metinleri neden-sonuç, problem çözümü ve kıyaslama gibi ilişkileri görerek analiz eder; satır aralarını okuyarak çıkarımda bulunur, bunlarla ilgili yazılı ya da sözlü yorumlarını düşüncelerini düzenli bir şekilde detaylandırarak yapar;
  • Yeniden oluşturduğu ya da kendi yarattığı bilgiyi/içeriği uygun ve etkili bir biçimde sunar;
  • Akademik dürüstlükle ilgili kuralları bilir ve uygular; 
  • Dil becerilerini geliştirirken ve sunarken teknolojiden yararlanır.

 

İNGİLİZCE  DERSLERİ KAPSAMINDA OKULUMUZDA ŞU ÇALIŞMALAR YAPILIR

  • Öğrencilerimizin yaşam boyu İngilizce okurları olmalarını teşvik etmek üzere hazırlanan Edebiyat ve yazma ağırlıklı lise İngilizce programımız, edebi metinlerin analizi, yazılı ve sözlü sunumlarla İngilizce becerilerini geliştirirken, onların eleştirel düşünebilen bireyler olarak yetişmelerini sağlar. 
  • Öğrenciler çeşitli edebi türler ve seçme eserleri inceleyerek İngilizce bilgilerini geliştirirler ve toplumun üretken ve yaratıcı bireyleri olmalarına yardımcı olacak geniş açılı bir dünya görüşü kazanarak kendilerini ve başkalarını daha iyi anlarlar. Dil kullanımıyla sosyal sorumluluğun ve kişisel bütünlüğün önemini kavrarlar. Öğrenimlerini desteklemek için sorular sorar, açıklama arar ve çeşitli kaynaklar kullanırlar.
  • Çeşitli klasik ve modern kaynaklardan yararlandığımız derslerimizde öğrencilerimiz zamanı etkin kullanabilmeleri, kendi öğrenmelerinin sorumluluğunu almaları, organize olabilmeleri, sağlıklı ders çalışma becerileri geliştirmeleri, akademik dürüstlüğü içselleştirmeleri doğrultusunda yönlendirilmektedir.
  • Lisede öğrencilerimiz dili yeterli bir biçimde kullanabilmek için edebiyat ve dilbilgisi çalışmalarını daha yoğun yürütürler. Dört yıl süren İngilizce programı öğrencilere dil bilgisi kurallarını da hatırlatarak pekiştirecek biçimde planlanmakta ve bu kuralları çeşitli bağlamlarda kullanmalarına olanak tanımaktadır.
  • Hedefimiz; Dil alanında bir yükseköğretim bölümüne yerleşmek isteyen öğrencilerimizin YKS-DİL sınavında başarılı olacak kazanımları edinmeleridir.
  • Bilginin sürekli yenilerek değiştiği çağımızda öğrencilerimizin kazanmaları gereken en önemli becerilerden biri de araştırma becerileridir Bu amaçla okulumuzda İngilizce Model Birleşmiş Milletler- MUN (Model United Nations) Kulübü kurulacaktır. Bu kulübün çalışmaları kapsamında öğrencilerimiz ulusal düzeyde Lise öğrencilerinin katılacağı konferanslara katılım sağlama imkanına kavuşacaklardır.

 

·         OKULUMUZ  İNGİLİZCE  DERSLERİNDE  UYGULANAN ÖLÇME  DEĞERLENDİRME METODLARI

MEB Ortaöğretim kurumları yönetmeliğindeki ölçme değerlendirme kriterleri esas olmak kaydıyla;

  • Yıl boyunca öğrencilerimiz aşağıdaki kriterlere göre değerlendirilirler:
    • Öğrencinin İngilizcede gösterdiği gelişim 
    • Ders içi sözel performansı
    • Sınavlar, performans çalışmaları ve sunumlar
    • Derse ve öğrenmeye karşı tutum, ilgi ve çaba
  • Tüm performans çalışmaları ve sunumlar ile ilgili değerlendirme kriterleri, beklentiler ve teslim tarihleri öğrencilere önceden yazılı olarak bildirilir.
  • Notla geri bildirim dışında öğrenme sürecinin her aşamasında öğrenciye sözlü ve yazılı geri bildirimde bulunularak, öğrenme sürecinin hangi aşamasında olduğu ve bir sonraki aşama için ne gibi hedefler koyması hususunda farkındalık yaratılmaya çalışılır.
  • Yazma çalışmaları, performans çalışmaları  ve sunumlarda öğrencinin kendisini ve akranlarını değerlendirerek geri bildirimde bulunması sağlanır. Böylece, öğrencilerimiz öğrenme sürecine dâhil edilerek, kendi öğrenmelerinin sorumluluğunu üstlenmeleri ve not için değil, öğrenmek için çalışmaları hedeflenir.

Öğrenciler istemeleri halinde proje çalışması alabilirler.  Proje çalışması derecelendirilmiş ölçekle değerlendirilir, değerlendirme kriterleri proje konularının ilanı sırasında öğrencilere duyurulur.

MEB Ortaöğretim kurumları yönetmeliğindeki ölçme değerlendirme kriterleri yanında başkaca belirlenecek ölçme değerlendirme kriterleri, zümre öğretmenler kurulundan alınan kararların okul yönetimince onaylanmasından sonra uygulanır.

 

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 30.01.2019 - Güncelleme: 30.01.2019 23:44 - Görüntülenme: 405
  Beğen | 2  kişi beğendi