T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
MARDİN / NUSAYBİN - Fırat Anadolu Lisesi

Almanca Dersi

2.YABANCI DİL / ALMANCA

Okulumuzda birinci yabancı dil olarak İngilizce eğitimi gören öğrencilerimiz ikinci yabancı olarak Almanca eğitim görmekte ve dört yıllık eğitimleri süresince Almanca dil kullanım seviyesini tamamlamış ve ikinci yabancı dili kendini ifade edecek düzeyde öğrenmiş  olarak mezun olurlar.

ÖĞRENCİLERİMİZ ÖĞRENİMLERİ SÜRESİNCE ALMANCA DERSLERİNDE ŞU  KAZANIMLARI ELDE EDERLER

GENEL KAZANIMLAR

Liseden mezun olan her öğrencimiz:

  • Günlük yaşamdaki konuşmalarla, bildik konularla ilgili dinlediklerini anlayıp cevaplar;
  • Güncel ve bildik konularla ilgili farklı türdeki metinleri, radyo ve televizyon programlarını, olayları, dilekleri ve duyguları anlar, sözlü ya da yazılı olarak yorumlar ve eleştiri getirir;
  • Bildik ya da ilgi alanına giren konularla bağlantılı metinler, deneyim ve izlenimlerini betimleyen ve kişisel fikirlerini ifade eden günlük, paragraf, e-posta, mektup gibi farklı türlerde yazar;
  • İkinci yabancı dilde teknolojiyi de kullanarak düzeyine uygun bilgiye erişebilir, doğru değerlendirebilir, uygulayabilir, yorumlayabilir ve yeni fikirler üretebilir;
  • Hedef dilin konuşulduğu ülkenin kültürel özellikleriyle, kendi kültürü arasında bağlantı kurup değerlendirmeler ve çıkarımlar yapabilir;
  • Farklı dillere ve kültürlere saygı duyar, ilgi ve hoşgörüyle yaklaşır.

DERS İŞLEME VE UYGULAMA

Programımız kapsamında tüm öğrenme etkinliklerinin gerçek yaşamla ilişkilendirilmesi göz önünde bulundurulur ve dilin kültürüyle birlikte öğrenilmesi esastır. Bu nedenle her düzeyden öğrenciler ulusal ve uluslararası çeşitli etkinliklere, projelere ve kültürler arası değişim programlarına katılmaya teşvik edilirler.

Lisede dil becerilerinin geliştirilmesine dayalı programımız kapsamında, kelime bilgisi, dilbilgisi, dinleme, konuşma, okuma ve yazma becerileri birbirinden bağımsız olarak değil, birbiriyle ilişkilendirilerek öğrenci merkezli, interaktif ortamlarda verilir. Ancak okuma ve yazma çalışmaları lisede daha çok yer alır. Öğrenilen dilin kültürüne ait eserler programa dahil edilerek, öğrencilerin o dilin edebiyat, düşünür, yazar ve ozanlarından en önemlilerini tanımaları sağlanır.

Derslerimizde ve ders dışında sıklıkla kullandığımız teknoloji destekli uygulamalarla dil öğrenme süreci sadece ders saatleriyle sınırlı kalmamakta, öğrencilerimiz teknoloji desteğiyle arzu ettikleri ya da ihtiyaç duydukları her zaman bu çalışmalara erişim olanağını bulabilmektedirler.

Liseye yeni kayıt olan ya da her hangi bir nedenle programın gerisinde kalan öğrencilere telafi çalışmaları uygulanır. Ayrıca dile özel yetenek ve ilgisi nedeniyle sınıf seviyesinin üzerinde olan öğrenciler de kişiselleştirilmiş ek materyaller ve çalışmalarla desteklenir.

 

·         OKULUMUZ  ALMANCA  DERSLERİNDE  UYGULANAN ÖLÇME  DEĞERLENDİRME METODLARI

MEB Ortaöğretim kurumları yönetmeliğindeki ölçme değerlendirme kriterleri esas olmak kaydıyla;

  • Yıl boyunca öğrencilerimiz aşağıdaki kriterlere göre değerlendirilirler:
    • Öğrencinin Almanca’de gösterdiği gelişim 
    • Ders içi sözel performansı
    • Sınavlar, performans çalışmaları ve sunumlar
    • Derse ve öğrenmeye karşı tutum, ilgi ve çaba
  • Tüm performans çalışmaları ve sunumlar ile ilgili değerlendirme kriterleri, beklentiler ve teslim tarihleri öğrencilere önceden yazılı olarak bildirilir.
  • Notla geri bildirim dışında öğrenme sürecinin her aşamasında öğrenciye sözlü ve yazılı geri bildirimde bulunularak, öğrenme sürecinin hangi aşamasında olduğu ve bir sonraki aşama için ne gibi hedefler koyması hususunda farkındalık yaratılmaya çalışılır.
  • Yazma çalışmaları, performans çalışmaları  ve sunumlarda öğrencinin kendisini ve akranlarını değerlendirerek geri bildirimde bulunması sağlanır. Böylece, öğrencilerimiz öğrenme sürecine dâhil edilerek, kendi öğrenmelerinin sorumluluğunu üstlenmeleri ve not için değil, öğrenmek için çalışmaları hedeflenir.

Öğrenciler istemeleri halinde proje çalışması alabilirler.  Proje çalışması derecelendirilmiş ölçekle değerlendirilir, değerlendirme kriterleri proje konularının ilanı sırasında öğrencilere duyurulur.

MEB Ortaöğretim kurumları yönetmeliğindeki ölçme değerlendirme kriterleri yanında başkaca belirlenecek ölçme değerlendirme kriterleri, zümre öğretmenler kurulundan alınan kararların okul yönetimince onaylanmasından sonra uygulanır.

 

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 09.04.2019 - Güncelleme: 14.02.2024 22:48 - Görüntülenme: 564
  Beğen | 3  kişi beğendi